Blog

Waarom persoonlijk dé trend is

Eén-op-één marketing: het is de manier om klanten aan jouw merk of webshop te binden. Door aandacht te besteden aan de interesses en voorkeuren van webshopbezoekers, kun je direct op hun behoeftes inspelen. Zo kun je suggesties geven voor producten, die goed bij een specifieke klant passen en inspelen op de online verkoop. Toch draait het niet (alleen) om de korte termijn effecten. Een persoonlijke aanpak zorgt op lange termijn namelijk voor een onbewuste motivatie van klanten en een sterke klantrelatie. In dit blog lees je waarom volgens Yuluma persoonlijk dé trend is. De power van persoonlijk Een sterke klantrelatie[...]

23/03/2016|

Je webshop verkopen doe je zo

Stel: je wilt je webshop verkopen. Bijvoorbeeld omdat het is uitgegroeid tot een uit de hand gelopen hobby. Het kost veel tijd, maar brengt niet voldoende in het laatje om jouw baan voor op te zeggen. Of misschien zie je de omzet zelfs afnemen. De potentie van jouw webshop is duidelijk, maar het is noodzakelijk om er meer tijd in te steken. En die tijd kun of wil jij er niet voor vrijmaken. Een ander scenario is dat jouw hobby is ontwikkeld tot een professioneel bedrijf, inclusief personeel, boekhouding, management en de nodige kopzorgen. Dat is niet wat jij voor[...]

27/01/2016|

Prijsstrategie voor je webshop

Goede waar prijst zichzelf. Toch is het bedrag dat bij jouw producten online staat van belang. Welke prijsstrategie pas jij toe? En hoe zorg je dat bezoekers niet alleen hun winkelmandje vullen, maar de producten ook daadwerkelijk aanschaffen? In dit blog lees je tips voor de prijsstrategie van jouw webshop. De basis van prijsstrategie Er zijn een aantal uitgangspunten, die jou helpen met de basis van een effectieve prijsstrategie. De focus moet volledig liggen op de ‘gain’ (het product) en niet de ‘pain’ (de prijs). Zorg daarom dat de prijs niet prominent wordt weergegeven en neem de volgende tips mee[...]

15/01/2016|

Offline winkels gebaat bij bezoek Webwinkel Vakdagen

Het MKB zoekt al tijden naar een manier om aan te sluiten bij de groei trend van online verkopen. Stenen winkels ervaren de stap als een hoge drempel, terwijl ‘online gaan’ niet heel lastig hoeft te zijn. Ze kunnen zich laten informeren tijdens de Webwinkel Vakdagen. Hoewel je zou verwachten dat een beurs die de titel “Webwinkel Vakdagen” draagt, alleen voor snelle online jongens en meisjes is, heeft het mis. De beurs die dit jaar voor de tiende maal gehouden wordt is uitgegroeid tot een vakbeurs van formaat. En lang niet alles wat gepresenteerd wordt heeft enkel betrekking op webwinkels.[...]

11/01/2016|

Van souvenirwinkel tot groothandelaar

Tijd voor online bestellingen? Heerlijk nietwaar? Die geur van verse vis, het kabbelende water waarop bootjes vredig heen en weer wiegen. De meeuwen buitelen tussen de masten. Op de kade staan gigantische klompen, waar toeristen grijnzend hun voeten in steken. Er wordt gepronkt met klederdracht, oude kaas en met houten tulpen. Ik heb het natuurlijk over Volendam. Het oudhollandse stadje waarin ook geen gebrek is aan souvenirwinkels. Bezoekers vanuit de hele wereld snuffelen tussen de klompjes, magneten en kaasplankjes. Die souvenirs zijn niet uit de lucht komen vallen. Matix Souvenirs Ton Klouwer ontwerpt deze souvenirs. Wat ooit begon als hobby[...]

08/12/2015|

Ondernemer die online én offline verkoopt staat sterker

Het is al langer bekend: retailers met een fysieke winkel en een webshop scoren beter dan winkeliers die zich slechts op één van de twee kanalen richten. Uit cijfers van het CBS in 2015 blijkt dat retailers uit de Nederlandse winkelstraat het meest profiteren van de toename in online klantenbestedingen. Alleen al in het eerste kwartaal nam de digitale omzet ruim anderhalf keer meer toe, dan de omzet van winkeliers die zich enkel op fysieke filialen richten. Uit de Retail Ranking 2015 werd duidelijk dat 4 retailers uit de top 5 van toekomstbestendige retailbedrijven zowel een online als offline filiaal[...]

30/11/2015|

Bestellingen foutarm inpakken – De Orderpicker – Een gestroomlijnd en foutarm traject

Is deze situatie herkenbaar? Een klant heeft een bestelling geplaatst bij jullie webshop, maar heeft helaas het verkeerde product of niet de juiste hoeveelheid ontvangen. Wat doe je dan? Uiteraard los je de situatie op; ook al kost dit tijd en geld. Wist je dat dit proces kan worden versneld met zo min mogelijk fouten? De Orderpicker van WebwinkelPro ondersteunt je namelijk met foutarm inpakken!De orderpicker is tegenwoordig te vinden op FastPicker.ioDankzij de Orderpicker is alle informatie in één systeem geïntegreerd. Tegelijkertijd kunnen individuele handelingen ook separaat en geïsoleerd worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan het bekijken van de orders, alleen[...]

20/11/2015|

Klantvertrouwen en ambassadeurs voor je webshop

Vertrouwen van online consumenten in jouw webshop; is dat echt noodzakelijk? Jazeker. Zowel online als offline geldt: sales is the transfer of trust. Maar hoe zorg je nu dat klanten jouw shop voldoende vertrouwen om daadwerkelijk een aankoop te doen? Dat lees je in het blog van deze week. Het andere belang van online vertrouwen voor webshops Draait het bouwen aan vertrouwen allemaal om verkoop? Niet direct. Het is goed om te beseffen dat online consumenten in toenemende mate waakzaam zijn. Zij hebben op het wereldwijde web nu eenmaal te maken met internetfraude, scams en oplichting. Denk alleen al aan[...]

06/10/2015|

Stenen winkels blijven bestaan

In Nederland staan veel winkelpanden leeg. Sterker nog, het lijken er telkens meer te worden. Onder de genoemde oorzaken vallen de economische crisis, hoge huurprijzen van winkelruimtes en online concurrenten. Toch lijkt de aanpak van de detailhandelaren ook zeker een rol te spelen. Zij lijken zich namelijk niet aan te passen aan het winkelgedrag van consumenten. En juist dat gedrag verandert het winkelstraatbeeld. Het is geen nieuws: consumenten shoppen nu eenmaal online. Maar wat betekent dat eigenlijk voor het voortbestaan van de traditionele winkelstraat? In Nieuwsuur spreken experts en gedupeerde winkeliers over de toekomst van de winkelstraat. Nieuwe functie van[...]

31/08/2015|

De geschiedenis van webwinkels – deel 3

Deel 3 – Ongekende groei Hier lees je deel 1 en deel 2 van deze serie, dit artikel is deel 3 en tevens het voorlopig laatste deel. De webshop is in korte tijd behoorlijk veranderd. Het begon als een technologisch snufje. Winkeliers konden plots ook online zaken doen. Inmiddels kunnen winkeliers niet meer zonder webshop. Online marketing is een must geworden. Hoe is dat zo gekomen? Hoe verliep deze ontwikkeling? We richten drie blogs op de ontwikkeling van de webshop en online sales. Hierbij deel 3, waarbij de focus ligt op 2010 tot nu: ongekende groei. 2010 - Ongekende groei[...]

07/08/2015|

Trusted by:

Titel

Ga naar de bovenkant