winkelwagen-telefoon

Clean winkelwagen voor WooCommerce

WooCommerce komt standaard met een checkout (winkelwagen). En aangezien er al miljoenen webshops mee werken kun je je afvragen waarom je dit zou willen aanpassen. Toch deden we precies dat en in dit artikel delen we onze bevindingen.

Geen afleiding, focus op het afrekenen

Jouw winkelmand is zodanig geoptimaliseerd dat de klant direct gefocust is op het afrekenen van zijn/haar product. We hebben de header en footer clean gemaakt. Enkel het logo en de bovenste balk blijft zichtbaar in de header en waar normaal allerlei menu’s en acties staan in de footer. Ook voegden we een status balk toe met een genummerd stappenplan zodat de bezoeker weet in welke stap van het afrondproces men zich bevindt.

winkelwagen-clean
Afrekenen Clean

De klant heeft overzicht van de bestelling in alle stappen van het afrekenproces

We hebben allerhande opties zoals de korting bon, cadeau pas, verzendkosten berekenen en meer aangepast zodat de klant gelijk doelt op het afrekenen. De afrekenpagina zoals hiernaast te zien, hebben we grondig aangepast en gekozen om alle veldinvoer links te tonen (op mobiel bovenaan) en de keuzes zoals betaalmethode en verzendmethode rechts.

Adres aanvullen op basis van postcode en huisnummer

Tijdens het invullen van de factuurgegevens wordt op basis van de postcode en het huisnummer de juiste plaats en straat aangevuld. Zo kunnen klanten niet per ongeluk een verkeerd veld invoeren. En dat zorgt voor minder vermiste pakketjes.

postcode-huisnummer-check
Betaalwijze

Gelijk betaalmethodes zichtbaar in de rechterkolom op de afrekenpagina

Bij het afrekenen van de bestelling krijgt de klant een duidelijk overzicht van de betaalmethodes. Zo kan de klant gemakkelijk afrekenen en zorgt dit voor een hoger conversie percentage.