Blog

Webwinkel Vakdagen 2019 – Kassasysteem WWVD – Stand 84

MplusWEBSHOPS is dit jaar voor de 7e keer op rij aanwezig met een stand. Samen met Leza en MplusKASSA staan wij op stand nr 84. Hieronder tref je enkele beelden van onze aanwezigheid de afgelopen jaren. Welkom! Wees welkom om kennis te maken met de experts van MplusKASSA en MplusWEBSHOPS! Stel je vragen en krijg antwoorden of kom gewoon langs om even bij te praten over de nieuwste ontwikkelingen.

17/01/2019|

Webshop met koppeling kassasysteem

De combinatie van een offline kassa en online voorraad is een onderwerp dat goed moet worden uitgedacht. Zeker wanneer je zowel een fysieke winkel als een webwinkel runt. MplusWEBSHOPS is expert in webshops gekoppeld aan MplusKASSA en we delen graag onze ervaringen met jou! In dit artikel vertellen we meer over de koppeling tussen het kassasysteem en de webshop. Foto credits: David Carboni @Unsplash De retailkassa van Nederland De snelheid van afrekenen vergroten: dat klinkt toch als het gouden ei van elke (web)winkel. Met MplusKASSA  kun je op gebruiksvriendelijke wijze bonnen in de wacht zetten en snel tussen werknemers wisselen. Producten[...]

17/01/2019|

7,5 jaar MplusWebshops, dat mag gevierd worden!

Foto credits: Brooke Lark @ Unsplash Het was het jaar 2011 en onze zeer gewaardeerde relatie Drogisterij Bik stelde terecht de vraag: "Is er nu echt geen kassasysteem dat goed te koppelen is aan een webshop?". Zoals zovelen retailers liep hij tegen het probleem aan dat OF de kassa goed was OF de webshop. Beide leek tot dan onmogelijk. Na een rondgang bij 14 kassaleveranciers in Nederland was er één enthousiast, dat is tot op heden onze partner Leza waar we hen heel dankbaar zijn voor de fantastische samenwerking. Mplus had nog geen API en dus koppelden we - middels reverse engineering - direct[...]

18/10/2018|

Online schoenenwinkels: tips & tricks

MplusWEBSHOPS is sinds 2011 autoriteit in de ontwikkeling en het onderhoud van webshops gekoppeld aan MplusKASSA. In dit blog delen we onze ervaringen met jou. We lichten een aantal schoenenwinkels uit waarvoor we een webshop op poten hebben gezet en geven tips & tricks bij de uitdagingen die je kunt verwachten. Photo by Jez Timms on Unsplash Brekelmans Schoenen was de eerste schoenenwebshop die wij hebben neergezet. Dit was nog vóór het mobiele tijdperk en dus was het absoluut geen zekerheid dat schoenen online überhaupt zouden verkopen. De eerste jaren liggen alweer even achter ons en de webshop is nu responsive. Ondertussen beheren we[...]

17/08/2018|

Mplus inpakstraat

Stel je werkt met het beste kassasysteem van Nederland én je hebt je Woocommerce webshop gekoppeld aan dit kassasysteem... Dan wil je misschien wel orders inpakken met MplusKASSA. Dat is nu mogelijk en we noemen het de MplusKASSA Inpakstraat. Hoe werkt het? Je bezoeker plaatst een bestelling en deze komt binnen in Woocommerce Indien er betaald is wordt de bestelling ingesteld op 'In behandeling' in Woocommerce De order wordt aangemaakt in MplusKASSA en is terug te vinden onder het onderdeel 'Verkoop' De order wordt verwerkt door er een Pakbon van te maken en deze volledig te leveren in MplusKASSA Er[...]

28/06/2018|

Is Woocommerce AVG geschikt?

Nu dat MplusWebshops.nl werkt met Wordpress/Woocommerce is het een actuele vraag: Is Wordpress AVG compliant? of Is Woocommerce AVG geschikt? Is Woocommerce AVG Proof? Ja, vanaf versie 4.9.6 is Wordpress AVG proof als we spreken over de Wordpress.org variant (en niet de Wordpress.com variant). Dat gezegd hebbende is het wel zo dat geen enkel dynamisch platform 100% zal (blijven) voldoen aan de AVG. Het verdient continu aandacht. Instellingen >> Privacy Je kunt onder Instellingen >> Privacy bepalen op welke pagina jouw privacy statement staat: Hiermee stel je in waar Wordpress jouw Privacy statement of de pagina waarin jij aangeeft hoe[...]

24/05/2018|

Dit zet je wel en niet op de homepage van je webshop

Hoewel lang niet al je bezoekers binnenkomen via de homepage is het toch je online winkelpui. Je wilt er dus aandacht aan besteden voor terugkerende bezoekers die er wel degelijk naar kijken. Triggeren is het toverwoord: want een aantrekkelijke etalage zorgt voor een meer betrokken bezoeker. Dit artikel gaat over wat je wel en niet op je voorpagina van je webshop zet. Foto: Binyamin Mellish Wat is de long tail? Long tail is een begrip dat al langer bestaat maar pas in relatie tot het internet gebruikt wordt sinds Google groot is. Het houdt in dat er geen ‘normale verdeling’ van[...]

03/05/2018|

Digitale valuta accepteren

De Blockchain is niet meer weg te denken uit ons leven, en dat zonder dat we het ons realiseren. Crypto valuta kennen we vooral van krantenkoppen wanneer een koers hard stijgt of daalt. Hoe kun je als winkelier gebruik maken van de Blockchain en welke risico's loop je hiermee? Waarom zou je het überhaupt willen? Peer to peer betalingen Dat is wat de Blockchain mogelijk maakt. Iemand betaalt een bedrag direct aan jou zonder tussenkomst van Bank of Payment Service Provider. De blockchain controleert en is waterdicht. Zo bespaar je periodieke kosten. Nocks rekent 0,05 per transactie. Risico van digitale[...]

09/03/2018|

Update #29: Afbeeldingen, Kortere wachtwoorden en meer

Afbeeldingen sync Lang verwacht en hartelijk welkom: de Afbeelding sync. Het is nu mogelijk om afbeeldingen die in Mplus Q-line worden geplaatste automatisch te uploaden naar de webshop. Dit bespaart uiteraard veel werk en extra handelingen én maakt de koppeling nog completer. Verder hebben we de afgelopen tijd hard gewerkt aan: Koppeling extra velden vanuit Mplus naar Woocommerce meta_data. In de praktijk resulteert dit in het kunnen koppelen van bijvoorbeeld een 'Besteleenheid' We lezen enkel artikelen in die Webshop = Ja hebben én verwijderen producten die in Mplus ook verwijderd worden Wachtwoord restrictie aangepast in Wordpress. Wordpress hanteert zelf een[...]

30/11/2017|

Aantal bezoekers van een webshop niet het belangrijkst

Nee, gevonden worden is niet het enige belangrijke Bijna alle ondernemers die met ons kennismaken, vertellen dat ze het belangrijk vinden om goed gevonden te worden via Google. Begrijpelijk: Google heeft in Nederland een ongekend groot aandeel in de ‘klantreis’ naar producten en aankopen. Toch ontdekten we een denkfout. Foto door William Iven via Unsplash Hoe meer bezoekers, hoe beter! Het internet brak eind jaren 90 door in Nederland. Al snel kwamen wij cowboys erachter dat gevonden worden met je website uitermate belangrijk is. Destijds werkten Altavista en dergelijke zoekmachines nog met meta tags. Daar speelde je mee en als gevolg[...]

08/11/2017|

Trusted by:

Titel

Ga naar de bovenkant