Blog2020-07-07T14:11:19+00:00

Blurring in de praktijk

Je kent Blurring waarschijnlijk als het Engelse woord voor ‘vervagen’. In de retail betekent het iets anders: het mengen van verschillende bedrijfsvormen. Hoe werkt blurring in de praktijk voor MKB’ers? De belevingseconomie Vanaf 2000 ontstond de zogenaamde belevingseconomie. Het werd een trend om klanten ‘belevingen’ aan te bieden in plaats van producten. Hoewel deze trend zich niet overal heeft doorgezet hebben veel bedrijven het zich eigen gemaakt. Denk aan de oude vertrouwde V&D met het populaire La Place, waar je gezellig kon lunchen tussen het winkelen door. Of de Hema, waar je op zaterdag ook even wat ging drinken of [...]

23/08/2020|

Bol.com: verkopen op het grootste retailplatform van Nederland

Bied jij populaire producten aan, wil je snel je doelgroep bereiken en ben je bereid daar een deel van de marge voor in te leveren? Dan is verkopen via Bol.com misschien wel iets voor jou. Met MplusKASSA kun je je winkel zonder problemen koppelen aan Bol.com. Waarom verkopen op Bol.com? Als je populaire producten aanbiedt kan verkopen op Bol.com voordelig voor je werken. Groot bereik Vrijwel iedere consument weet Bol.com te vinden en heeft er wel eens iets besteld. Het is de grootste webwinkel van Nederland, dus je bereikt eenvoudig een grote groep mensen. Wees je concurrenten voor Als [...]

18/08/2020|

Koppel een meertalige webshop aan MplusKASSA

Stel: Je runt een webshop in meerdere talen en deze wil je koppelen aan je MplusKASSA. Maar MplusKASSA zelf is niet meertalig. Hoe koppel je zo’n systeem dan aan een meertalige WooCommerce installatie? Wij leggen het je uit! MultilingualPress vs WPML We hebben in 2017 kort met WMPL gewerkt, maar daar hebben we in 2018 weer heel snel afscheid van genomen. WPML is een systeem dat probeert om alles wat in één WordPress installatie zit te vertellen met tabellen in dezelfde database. Het haakt door middel van hooks in op de werking van WordPress. Voor blogs werkt het prima, [...]

11/08/2020|

Groothandel (b2b) en retail (b2c) in één webshop

De termen B2B en B2C zijn veelgehoorde internationale termen. Bij B2B verkoop je aan bedrijven (business to business), en bij B2C verkoop je aan particulieren (business to customer). Wat als jij aan zowel particulieren én bedrijven verkoopt? Deze gecombineerde set up kent een lijst met uitdagingen, maar gelukkig zijn die te overwinnen. Je zou denken: verkoop is verkoop. Of je nu aan bedrijven verkoopt of aan particulieren. Maar niets is minder waar! Het aanbieden van producten aan consumenten vraagt om een hele andere aanpak dan wanneer je deze aan bedrijven aanbiedt.  B2C Bij het verkopen aan consumenten draait het om [...]

04/08/2020|

Inpakpapier of inpakservice aanbieden op je webshop

Als cadeauwinkel biedt jij je klanten diverse opties om hun product in te pakken. Om het juiste papier te gebruiken kun je vertrouwen op je jarenlange ervaring en de communicatie met de klant. Maar hoe doe je dat online? Inpakservice vs inpaktips Je kunt inpakservice aanbieden bij iedere bestellen. De klant kan dan kiezen of hij of zij het product in wilt laten pakken.  Een stap verder is om niet alleen de service aan te bieden, maar hierbij ook diverse soorten verpakkingen. Zo kun je bijvoorbeeld het papier aanpassen naar de gelegenheid of ontvanger van het cadeau. Of je geeft [...]

28/07/2020|

MplusKASSA koppelen aan MailChimp of andere Nieuwsbrief tool

Als MplusKASSA gebruiker wil jij natuurlijk eenvoudig een nieuwsbrief aan al je klanten kunnen versturen. Hoe doe je dat? In dit artikel leggen we je alles uit wat je moet weten. Wat is e-mail marketing? Bij e-mail marketing benader je je doelgroep via hun digitale inbox. Uit onderzoek blijkt dat e-mail marketing een van de meest effectieve manieren van marketing is. E-mail converteert! Zowel B2C als B2B heeft baat bij het versturen van mailings met CTA’s en triggers voor het plaatsen van een bestelling. Het is dus absoluut de moeite om te investeren in jouw doelgroep via hun mailbox.  [...]

21/07/2020|

MplusKASSA Woo plugin

Sinds 2011 koppelen wij MplusKASSA systemen aan webshops. Vanaf 2017 hebben we daar onze specialiteit van gemaakt en is dit het enige wat we doen. Ook hebben wij jarenlange ervaring met WooCommerce (WordPress). In dit artikel delen we enkele bijzondere mogelijkheden van onze koppeling die in de afgelopen jaren ontstaan zijn. Onze koppeling werkt met de WooCommerce REST API v3 (op het moment van schrijven). Dit betekent dat we MplusKASSA kunnen koppelen met WordPress installaties die werken met WooCommerce 3.5 of hoger. Het voordeel hiervan is dat we niet direct in de database werken. We maken wijzigingen op het [...]

14/07/2020|

Museumwinkel offline en online gekoppeld een ERP systeem

Sinds subsidies voor musea verminderd zijn worden musea gedwongen om zelf hun broek omhoog te houden. Dit heeft ervoor gezorgd dat de museumwinkel een essentieel onderdeel van diverse musea is geworden. In dit artikel gaan wij in op de mogelijkheden rondom een combinatie van offline en online museumwinkel. Hoe kun je er als museum voor zorgen dat je winkel online en offline uit dezelfde catalogus werkt? En hoe voorkom je dat je boekhouding een chaos wordt? Tijd besparen Wanneer er bezuinigd moet worden is het zaak om zo veel mogelijk essentiële processen te automatiseren, zodat er minimale arbeid bij [...]

07/07/2020|

Wijn is beleving, ook online!

Wijn is geur en smaak. Wijn is warmte en gezelligheid. Wijn is beleving. Een bedrijf dat dit als geen ander beseft is Wijnhandel de Ware Jacob in Amsterdam. Zij weten deze beleving van wijn zelfs online over te brengen. In dit artikel delen we hoe zij hun klanten online en offline bedienen. Smaakprofielen In hun webshop maken ze gebruik van smaakprofielen. Er is keuze uit een selectie van 12 profielen, van Wit: droog, strak en mineraal, tot Rose: Vol, intens en krachtig. Zo kan de wijnliefhebber het assortiment doorzoeken op basis van geur en smaak. Klantenprofiel De Ware Job [...]

30/06/2020|

Cadeaukaart voor winkel en webshop

Eigenlijk best irritant: je krijgt een cadeaukaart voor je verjaardag en vervolgens moet je naar die ene specifieke winkel in die ene specifieke stad, waar je eigenlijk nooit komt. Dan wordt een cadeautje ‘krijgen’ opeens een hele onderneming. En het kan nog erger! Stel je wilt iets van die winkel kopen, maar dat is alleen nog online te verkrijgen. Bijvoorbeeld omdat het laatste exemplaar op voorraad is in een ander filiaal. En vervolgens kun je de cadeaukaart online niet gebruiken. Frustrerend, toch? En allesbehalve klantvriendelijk. Dat kan dus anders! Een cadeaukaartbeleid: dat klinkt best wel serieus. En terecht, want het [...]

03/06/2020|

Trusted by: