Blog2020-07-07T14:11:19+00:00

MplusKASSA Woo plugin

Sinds 2011 koppelen wij MplusKASSA systemen aan webshops. Vanaf 2017 hebben we daar onze specialiteit van gemaakt en is dit het enige wat we doen. Ook hebben wij jarenlange ervaring met WooCommerce (WordPress). In dit artikel delen we enkele bijzondere mogelijkheden van onze koppeling die in de afgelopen jaren ontstaan zijn. Onze koppeling werkt met de WooCommerce REST API v3 (op het moment van schrijven). Dit betekent dat we MplusKASSA kunnen koppelen met WordPress installaties die werken met WooCommerce 3.5 of hoger. Het voordeel hiervan is dat we niet direct in de database werken. We maken wijzigingen op het [...]

14/07/2020|

Museumwinkel offline en online gekoppeld een ERP systeem

Sinds subsidies voor musea verminderd zijn worden musea gedwongen om zelf hun broek omhoog te houden. Dit heeft ervoor gezorgd dat de museumwinkel een essentieel onderdeel van diverse musea is geworden. In dit artikel gaan wij in op de mogelijkheden rondom een combinatie van offline en online museumwinkel. Hoe kun je er als museum voor zorgen dat je winkel online en offline uit dezelfde catalogus werkt? En hoe voorkom je dat je boekhouding een chaos wordt? Tijd besparen Wanneer er bezuinigd moet worden is het zaak om zo veel mogelijk essentiële processen te automatiseren, zodat er minimale arbeid bij [...]

07/07/2020|

Wijn is beleving, ook online!

Wijn is geur en smaak. Wijn is warmte en gezelligheid. Wijn is beleving. Een bedrijf dat dit als geen ander beseft is Wijnhandel de Ware Jacob in Amsterdam. Zij weten deze beleving van wijn zelfs online over te brengen. In dit artikel delen we hoe zij hun klanten online en offline bedienen. Smaakprofielen In hun webshop maken ze gebruik van smaakprofielen. Er is keuze uit een selectie van 12 profielen, van Wit: droog, strak en mineraal, tot Rose: Vol, intens en krachtig. Zo kan de wijnliefhebber het assortiment doorzoeken op basis van geur en smaak. Klantenprofiel De Ware Job [...]

30/06/2020|

Cadeaukaart voor winkel en webshop

Eigenlijk best irritant: je krijgt een cadeaukaart voor je verjaardag en vervolgens moet je naar die ene specifieke winkel in die ene specifieke stad, waar je eigenlijk nooit komt. Dan wordt een cadeautje ‘krijgen’ opeens een hele onderneming. En het kan nog erger! Stel je wilt iets van die winkel kopen, maar dat is alleen nog online te verkrijgen. Bijvoorbeeld omdat het laatste exemplaar op voorraad is in een ander filiaal. En vervolgens kun je de cadeaukaart online niet gebruiken. Frustrerend, toch? En allesbehalve klantvriendelijk. Dat kan dus anders! Een cadeaukaartbeleid: dat klinkt best wel serieus. En terecht, want het [...]

03/06/2020|

Meerdere filialen koppelen aan één webshop

Als winkel met meerdere filialen heb je best een pittige klus. De voorraad moet kloppen, alle stromen moeten goed lopen en voordat je het weet, wil je bij winkel A iets verkopen dat alleen nog bij winkel B op voorraad is. Een hoop gedoe? Dat hoeft niet per se; de techniek hoeft in ieder geval geen rem te zijn. Vandaag delen we de mogelijkheid om meerdere filialen te koppelen aan één webshop. Wanneer je meerdere filialen koppelt met een webshop, begint het feest pas echt. Althans, dat zou je denken door alle vragen die naar boven komen. Want welke voorraad [...]

27/05/2020|

Quicksearch voor WooCommerce

Samen met en speciaal voor onze relaties ontwikkelde wij een quick search. We gebruikten al de Advanced Woo Search Pro maar merkte dat die bij grote aantallen producten (2k of meer) soms erg traag werd. 6 seconden wachten op een resultaat is te lang. Met technieken uit Laravel en in een afgescherme omgeving ontwikkelden we een crawler die eens per 2/3 uur alle producten ophaalt. Daarbij kunnen onze relaties zelf kiezen welke velden ze willen doorzoeken. Nog belangrijker is dat ze velden een prioriteit mee kunnen geven. Zo kunnen ze een veld doorzoekbaar maken met exact de trefwoorden waarop ze [...]

20/05/2020|

WooCommerce Postcode Check plugin

Speciaal voor onze relaties ontwikkelden wij een WooCommerce Postcode check Plugin. Deze helpt de klant foutarm invoeren. De klant krijgt een melding als het ingevulde adres niet gevalideerd kan worden. Echter, hij is niet obstructief en als de klant door wil gaan met afrekenen kan dit. Ook voor Belgie wordt de plaatsnaam aangevuld als men een postcode invoert. Daarnaast is onze plugin ook in WooCommerce backend geintegreerd, zodat je als beheerder een waarschuwing krijgt wanneer een adres niet gevalideert kon worden. Deze plugin is speciaal ontwikkeld voor onze relaties. Heb jij een MplusWebshop? Neem dan contact met ons op.

13/05/2020|

Clean winkelwagen voor WooCommerce

WooCommerce komt standaard met een checkout (winkelwagen). En aangezien er al miljoenen webshops mee werken kun je je afvragen waarom je dit zou willen aanpassen. Toch deden we precies dat en in dit artikel delen we onze bevindingen. Wat ontbrak er aan? Belangrijkste dat gevoelsmatig ontbrak was: Rust en focus op het afronden Overzicht van waar je je bevindt en wat je kunt verwachten als klant Meetbaar (a/b test) In samenwerking met Conversie Partners - die ook gevestigd is in hetzelfde kantoor - hebben we A/B testing toegepast om onze vermoedens langs de meetlat te leggen. Klopt het [...]

08/05/2020|

Spaarpunten in je winkel en webshop

Spaarpunten: klanten zijn er gek op. Hoewel iedereen het ontkent - en de nieuwe generatie er misschien iets minder happig is - houden Nederlanders van zegeltjes plakken. In ons blog delen we onze ervaring met jou. Deze keer geven we antwoord op de vraag: hoe maak je spaarpunten online en offline beschikbaar? Foto credit: Kira auf der Heide @Unsplash Het nadeel van de ‘spaarpunten-cultuur’ is dat deze vooral offline lijkt plaats te vinden. Letterlijk zegeltjes plakken of met een stempelkaart leuren, altijd zoeken in de portemonnee om vervolgens te bedenken dat de spaarkaart nog op de keukentafel ligt. Zo kan een [...]

01/04/2019|

De driehoek tussen webshop, kassa en boekhouding. Zo doe je dat!

Als retailer heb jij een prachtig product. En klanten willen jou graag vinden op hun een manier die bij hen past. Daarom is het belangrijk dat je fysiek vindbaar bent met je winkel. Daarnaast ben je online aanwezig voor klanten die een laptop, tablet of mobiel (onderweg) gebruiken. Zo leg je geen strobreed in de weg om een hechte band te bouwen tussen de klant en jouw merk. In de praktijk komt er nog best wat bij kijken. Want hoe boek je voorraad via alle kanalen (inkoop, verkoop)? Hoe zorg je dat alles actueel is en blijft (koppeling)? En hoe [...]

01/03/2019|