Blog

Waarom retail f*cking hot is!

Eindeloos veel artikelen kunnen we met je delen over hoe online shops de retail kapotmaken. Wist jij bijvoorbeeld dat Zalando als mission statement heeft (gehad) om de oude retail naar de filistijnen te brengen? Het internet en dus ook alle blogs smullen ervan. Iedere keer dat er een winkel omvalt, springen ze boven op hun prooi om deze met huid en haar uit elkaar te scheuren voor het oog van de camera. Bij ieder statistiekje komt er een blogartikel dat deze maand online toch echt sneller groeit dan offline. En aangezien fake news hot is, werpen wij ons licht op[...]

25/09/2017|

Webshop branding

Verkopen is opvallen. Hoe zorg jij ervoor dat mensen in jouw webshop terechtkomen en daar een product aanschaffen? Door jezelf te onderscheiden natuurlijk. Maar opvallen doe je niet ten koste van alles; hier ligt een duidelijke strategie aan ten grondslag. Alles wat je laat zien aan (potentiële) bezoekers moet in het verlengde liggen van de branding van jouw merk. Het moet bijdragen aan de unieke uitstraling, die jij zo doordacht hebt gecreëerd en nog steeds uitdraagt. Hoe je dat precies doet, lees je in dit blog! Foto: Clem Onojeghuo Wat is branding precies? Wanneer je uitzoekt wat branding precies betekent, dan[...]

05/07/2017|

Dé perfecte productpagina voor je webshop

Productpagina’s zijn de kern van iedere webshop. Dit is immers de plek waar bezoekers besluiten of zij overgaan tot de aanschaf van het product! Reden genoeg om eens op een rijtje te zetten wat een productpagina precies is en hoe je deze kunt optimaliseren voor jouw bezoekers. De tips voor de beste productpagina lees je in dit blog! Productpagina’s inrichten De productpagina’s in jouw webshop zijn voor bezoekers het eindpunt van de zoektocht naar het gewenste product. Althans, dat is zo wanneer je de pagina’s goed hebt ingericht: deze moeten duidelijk, SEO-vriendelijk, een beetje verleidelijk en vooral gericht op het[...]

12/06/2017|

Offline webshop mogelijk?

Je kunt het je in tijden van de huidige internetrevolutie bijna niet voorstellen: een offline webshop. Iedere ondernemer kan en moet toch online? Zeker bij teruglopende inkomsten is een online webshop dé manier om het hoofd boven water te houden (hoewel dat niet voor iedereen de redding betekent). Wat zijn de mogelijkheden van een offline webshop? Dat bespreken wij in dit blog. Voordelen offline webshop Een offline webshop biedt in een offline situatie de mogelijkheid om te verkopen in een online omgeving. Bijvoorbeeld via een paneel in de winkel, via een scherm aan de muur of via een tablet. Kortom,[...]

18/05/2017|

Mplus Woocommerce plugin nu beschikbaar

Steeds meer en meer van de websites op het internet zijn gebaseerd op Wordpress. Meer dan de helft ondertussen! Ongeveer 52% van de websites op het internet hebben geen (bekend) CMS achter hun website hangen. Het is dan maatwerk of de code is zo aangepast dat er in de code niet te zien is welk CMS er achter hangt. Van de overige 48% is wel te zien welk CMS de website/webshop gebruikt. Binnen Wordpress is er een plugin genaamd Woocommerce en sinds kort is er ook een koppeling beschikbaar met Mplus. Neem contact met ons op voor de Mplus Woocommerce[...]

16/05/2017|

Zo krijg je meer nieuwsbriefinschrijvingen voor je webshop

IJverig is een klant op zoek naar dat ene product. Via Google komt hij terecht bij een webshop, die hij nog niet eerder heeft bezocht. Hij vangt een glimp op van het door hem gezochte product en dan: een pop-up in beeld. “Als nieuwe bezoeker krijgt u € 5 korting op uw volgende bestelling als u zich nu aanmeldt voor onze nieuwsbrief”. Irritant of juist heel slim? (Image: Alexandre Perotto) Nuancering van nieuwsbriefpop-ups In dit voorbeeld is de pop-up een brutale onderbreking van het aankoopproces. Dat kan natuurlijke negatieve effecten hebben op de emotie van de webshopbezoeker. Stel je voor[...]

05/05/2017|

Automatiseer jouw webshop

Tijdsbesparing, kostenreductie, efficiëntere communicatie, minder kans op fouten, snellere doorlooptijd van bestellingen, flexibelere processen en tevreden klanten: het zijn slechts een paar voordelen van automatisering van jouw webshop. In dit blog delen we waarom Yuluma gelooft dat de automatisering van jouw webwinkel een goed idee is. Maar eerst zoomen we in op wat automatisering precies inhoudt en waar het vandaan komt. De oorsprong van automatisering De industriële revolutie gaf het startschot voor de overgang van handmatige naar machinale arbeid. Grote fabrieken werden gerealiseerd op plaatsen waar voorheen ambachtelijke werkplaatsen te vinden waren. Het gevolg was een grootschalige productie, wat zich[...]

09/02/2017|

De topprioriteit van pr voor je webshop

Als ondernemer wil je aandacht genereren: voor jouw merk, productaanbod of webshop. Pr, kort voor public relations, is hiervoor een uitstekend middel. Met behulp van content, online en offline publiciteit, promoties en actualiteiten kun je jouw doelgroep informeren en triggeren om bij jouw merk betrokken te worden en blijven. Het doel van pr is om een positief imago neer te zetten. Wat levert goede pr je verder op? En hoe relateer je dit aan jouw webshop? Dat is te lezen in dit blog. Content voor naamsbekendheid Onbekend is onbemind. En dat wil je natuurlijk niet! Zorg daarom dat jouw naam[...]

19/08/2016|

De propositie van je webshop helder krijgen

Een succesvolle webshop start met een heldere propositie. De propositie is in feite de samenvatting van het totaalaanbod van jouw webshop, gericht op de kerndoelgroep. Het vertelt waarom klanten jouw producten moeten aanschaffen. Je gebruikt de propositie als verkooppitch, waarin klantenvoordelen duidelijk aan bod komen. In dit blog lees je hoe je de propositie van jouw webshop formuleert. Onderscheid jezelf In de online wereld krijgt winkelpubliek te maken met veel producten. Heel veel producten. Het aanbod is dusdanig groot, dat jij jouw webwinkel continu moet onderscheiden. De propositie heeft precies dit tot doel. Maar het zorgt voor meer pluspunten. Wanneer[...]

13/07/2016|

Meet klanttevredenheid!

Hoe ervaren klanten jouw webshop en productaanbod? Wanneer je eigenlijk geen antwoord op deze vraag hebt, is het aan te raden om de klanttevredenheid te meten. Klantenfeedback is namelijk enorm waardevol. Door met klanten de dialoog aan te gaan, krijg je inzicht in hun verwachtingen, de gepercipieerde prestaties van jouw webshop en de toegevoegde waarde van de aangeboden producten. En daar kun je de producten en de wijze van aanbod vervolgens op aanpassen. Klanten zijn kostbaar (en hun tevredenheid ook) Waarom is het van meerwaarde om klanttevredenheid te meten? Nou, ten eerste wil je tevreden klanten: vandaag en morgen. Tevreden[...]

10/06/2016|

Trusted by:

Titel

Ga naar de bovenkant