Wijn is geur en smaak. Wijn is warmte en gezelligheid. Wijn is beleving. Een bedrijf dat dit als geen ander beseft is Wijnhandel de Ware Jacob in Amsterdam. Zij weten deze beleving van wijn zelfs online over te brengen. In dit artikel delen we hoe zij hun klanten online en offline bedienen.

Smaakprofielen

In hun webshop maken ze gebruik van smaakprofielen. Er is keuze uit een selectie van 12 profielen, van Wit: droog, strak en mineraal, tot Rose: Vol, intens en krachtig. Zo kan de wijnliefhebber het assortiment doorzoeken op basis van geur en smaak.

Klantenprofiel

De Ware Job werkt met klantenprofielen waar het koopgedrag van de klant opgeslagen wordt. Zo kun je als klant altijd je aankopen bekijken. Zowel de wijnen die je in de winkel hebt aangeschaft, als je online bestellingen. Altijd handig om te kunnen spieken welke lekkere wijn je nu ook alweer dronk bij het vorige etentje. Maar nog handiger om snel en gemakkelijk herhaalbestellingen te kunnen doen. 

Uitgebreide bezorgopties

De wijnhandel specialiseert zich in bezorging binnen de ring van Amsterdam. Hiermee bedient het zowel horeca, kantoren als particulieren. Bezorgkosten en opties worden berekend op postcode gebieden en enkele klanten mogen op factuur afrekenen.

MplusKASSA brengt alles samen

De volledige catalogus van De Ware Job wordt beheerd in MplusKASSA, net als de voorraad. Alle orders en kassabonnen komen hier samen zodat ze eenvoudig kunnen worden ingelezen in de financiële administratie. De software werkt naadloos samen met de offline winkel en biedt de klanten van De Ware Job via ieder kanaal dezelfde beleving: die van geur, smaak, warmte en gezelligheid. 

Foto credit: Kelsey Chance @ Unsplash