Thuisbezorgd, een duivels dilemma

Voor veel fastfoodrestaurants is Thuisbezorgd.nl de go-to keuze voor het aanbieden van afhaal- of bezorgservice. En dat is ook niet zo gek: de website is gebruiksvriendelijk, de app is populair en het platform heeft door de jaren heen een grote klantenbasis opgebouwd. Dit resulteerde in een internationale business die beursgenoteerd is.

Maar de afgelopen jaren heeft Thuisbezorgd.nl ook regelmatig hun commissie verhoogd, wat heeft geleid tot slinkende marges voor veel restaurants. Dit is een dilemma, want hoewel Thuisbezorgd.nl niet alleen de orders technisch mogelijk maakt, maar ook adverteert en klanten heeft, betekent het weglaten van het platform ook een significante daling in het aantal orders. Dé reden dat veel restaurants er voor kiezen om bij Thuisbezorgd te blijven, ondanks het feit dat een groot deel van hun marge hiermee verloren gaat.

Lange termijn oplossing: klantenbinding

Wat is dan de oplossing voor de langere termijn? Een mogelijkheid is het werken aan klantenbinding en het belonen van klanten die via je eigen website bestellen. Als restaurant kun je je klanten ook belonen voor het direct bestellen via je eigen webshop. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van kortingen of gratis extra’s bij het afhalen van het eten. Door dit te doen, kun je ervoor zorgen dat klanten vaker via je eigen webshop bestellen in plaats van via een derde partij zoals Thuisbezorgd.nl. Op deze manier kan je niet alleen je marges verhogen, maar ook de loyaliteit van je klanten versterken.

Het is belangrijk om te onthouden dat het opbouwen van klantenbinding en het aanbieden van een eigen online bestelproces tijd en moeite kost. Maar op de lange termijn kan het wel degelijk de moeite waard zijn. Door klanten te belonen voor het direct bestellen via je eigen webshop, kun je ervoor zorgen dat ze vaker terugkomen en loyale klanten worden. Ze bestellen dan niet meer via Thuisbezorgd maar direct via jouw eigen site.

Bovendien kan het aanbieden van een eigen online bestelproces via een WooCommerce webshop gekoppeld aan MplusKASSA je ook in staat stellen om meer controle te hebben over het proces. Je kunt bijvoorbeeld je eigen menu en prijzen beheren, in plaats van afhankelijk te zijn van de opties en tarieven van een derde partij.

MplusKASSA

Werk jij met MplusKASSA dan krijg je bestellingen in je WooCommerce site direct door in de keuken, op je keukenscherm of uit je bonprinter. Zo werkt het net zo vloeiend en vertrouwd als jij gewend bent van Thuisbezorgd. Wel zo handig, en een stuk goedkoper geregeld!

Als je op zoek bent naar een professionele bestelsite voor jouw fastfoodrestaurant, is MplusWebshops wellicht iets voor jou. Onze bestelsites zijn gebaseerd op WordPress en WooCommerce en werken met de FoodOnline plugin, wat je allerhande handige instellingen biedt zodat jouw bestelsite precies werkt zoals jij voor ogen hebt.

Met de FoodOnline plugin heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je openingstijden, afhaaltijden of bezorgtijden in te stellen. Ook kun je kortingen geven aan (trouwe) klanten. Bovendien kunnen wij addons zoals ‘extra kaas’ of ‘geen boter’ of ‘medium’ goed door te geven aan MplusKASSA zodat het goed doorkomt op jouw bon of op je keukenscherm.

Ben je benieuwd naar wat MplusWebshops voor jouw fastfoodrestaurant kan betekenen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 072 880 4400 voor meer informatie of om een demo te bekijken. We helpen je graag om de beste bestelsite te creëren voor jouw zaak.

Photo by Thomas Tucker on Unsplash