Zus Marie is jarig. We zoeken een boeketje uit met roze rozen, springerig groene pluimen en kleine witte bloemetjes. Dat past bij haar. Buurman Jan zou een heel ander boeket krijgen met wilde bloemen en met herfsttinten. Wie in Zuid-Limburg woont, kent winkelketen Hendriks Bloemen. Hendriks Bloemen heeft zeventien vestigingen (inclusief de woondecoratiewinkel Hendriks Deco). Ook Hendriks Bloemen beweegt met de digitalisering mee. Niet alleen offline kan men bloemen kiezen en kopen, maar ook online.

De webshop van Hendriks Bloemen moest voldoen aan hoge eisen. De winkel dacht na over service, het vertrouwen van de klant, het aanbod en de bezorgmogelijkheden.

Service

Ruben, Manager Online van Hendriks Bloemen, benadrukt dat de service online 100% perfect moet zijn, net als offline. Juist omdat ook mensen die niet gewend zijn online te kopen, de webshop bezoeken. Het koopproces moet direct duidelijk zijn. Geen barrières of verwarrende knoppen. Mensen moeten zich ook online welkom voelen op de webshop. Verder hechten veel klanten waarde aan het kaartje dat ze bij het boeket kunnen kiezen en waarop ze een boodschap kunnen achterlaten. Dat is online deel van de service.

Vertrouwen

Hendriks Bloemen hecht veel waarde aan vertrouwen. Klanten moeten op de winkel kunnen rekenen. Hun wensen worden vervuld met goeie service en mooie dagverse bloemen. In de winkels levert klantcontact daar een grote bijdrage aan. Een vriendelijke medewerker helpt klanten verder. Wie bloemen via de webshop koopt, reduceert deze vorm van klantcontact tot het bezorgmoment. Bij het bouwen van de webshop wilde Hendriks Bloemen dan ook dat de webshop datzelfde contactgevoel uitstraalt. Een bekende, lichte webshop.

Keuze

Een andere eis voor de webshop is dat er genoeg keuze voor de klanten is. Ze moeten het boeket of de plant kunnen vinden die ze in gedachte hebben voor iemand. Of precies die bloemen die bij de ontvanger passen.

Snelheid
Voor 13 uur besteld? Dan wordt het boeket diezelfde dag nog in Zuid-Limburg bezorgd door Hendriks Bloemen zelf. Dat is ook online zo.

Hendriks Bloemen streeft ernaar online dezelfde beleving mee te geven als offline. Het voordeel van een webshop is daarnaast dat de bloemenzaak de bezorgregio uitbreidt. Mensen hoeven niet meer naar Zuid-Limburg af te reizen. Vanuit het hele land kunnen ze een passend boeketje laten bezorgen. Zus Marie woont dus niet per se in Geleen, maar blijkt een Utrechtse schone of een Haags dametje te zijn.

Benieuwd hoe dat in de praktijk werkt? Bekijk anders eens het Videokanaal van Hendriks Bloemen of bezoek hun Bloemen webwinkel.

Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers