De laatste tijd is er erg veel gezegd over Google Adwords  In dit artikel geven wij u een viertal praktische tips. Hiermee kunt u eenvoudig en overzichtelijk werken met de Adwords campagne.

adowrds_auto

1: Maak gebruik van de omschrijvingen in je sitelinks
Het wordt vaak over het hoofd gezien dat er omschrijvingen toegevoegd kunnen worden bij de sitelinks. Het toevoegen van omschrijvingen bij sitelinks zorgt ervoor dat de sitelinks meer opvallen. Daarnaast wordt de bezoeker beter geïnformeerd over de pagina waarnaar toe gelinkt is.

2: Maak aparte mobiele advertentieteksten
Het is u ongetwijfeld opgevallen dat iedereen altijd een smartphone bij zich heeft. Het is daarom verstandig om een aparte advertentie te maken voor de mobiele gebruiker.  De belangrijkste tip die wij bij de mobiele advertentie willen meegeven is dat het kort en bondig moet zijn. Dat komt omdat de mobiele gebruiker erg vluchtig zoekt.
Daarnaast helpt het om je zichtbare url mobiel-proof te maken door er een ‘’m.’’ voor te plaatsen.

3: Maak altijd gebruik van Remarketing
Er is geen enkele website met een conversiepercentage van 100%. De bezoekers die de website verlaten zonder een aankoop te hebben gedaan wil je natuurlijk terug hebben op je website. Dit is mogelijk met een Remarketing campagne. Dit is vrij eenvoudig aan te maken en zeer doeltreffend. Het is mogelijk om te starten met tekstadvertenties, daar kunnen eventueel banners aan toegevoegd worden om het visueel aantrekkelijk te maken.

4: Zet advertentieplanning in
Advertentieplanning is erg handig. Hiermee is het mogelijk om zelf te bepalen wanneer de advertenties zichtbaar zijn. Op deze manier is het mogelijk om je campagne af te stellen op je doelgroep. Naast tijd, dag en dagdeel kan je ook in een bepaalde regio je campagne zichtbaar maken.

Dit artikel is geschreven door Robin Sluijter van S&S Online Marketing, partner van WebwinkelPro.

Download de gratis whitepapers  Bekijk alle whitepapers